Part 3

21 april 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

VIETNAM

Hanoi. De start van ons avontuur in Vietnam. Wat een drukte in deze enorme stad. Gelukkig is het oude gedeelte een stuk sfeervoller. Een paar dagen hier door gebracht en lekker in de Vietnamese cultuur kunnen komen.

Sapa, —> 7 uur met sleeperbus
Sapa is een prachtig gebied hoog in de bergen, hier zit dus ook de hoogste berg van Vietnam. Gelukkig is er een kabelbaan naartoe ;) want het natuurschoon boven op deze berg hadden we niet willen missen.
Ook nog een lange wandeling gedaan met een lokale gids door verschillende dorpjes, rijstvelden en het bamboe bos.

—> Hanoi, 7 uur met bus —> Cat Ba, 7 uur bus en boot

Cat Ba ligt bij de eilanden groep halong bay en is vermeld op de Unesco erfgoed lijst.
Helaas hadden wij ontzettend slecht weer dus hebben we de welbekende limestone rots formaties niet kunnen zien... snel door dus.

—> Ninh Binh, 5 uur bus en boot

Ninh Binh, het platte land van Vietnam.
Genoeg te zien en te beleven hier. Lekker rond touren op de scooter, prachtige uitzichtpunten bezocht en verschillende tempels bewonderd.
Ook is hier een groot water netwerk dus hebben we ons lekker rond laten varen tussen de hoge rotsen en door de grotten heen.
Het lijkt hier wel een Conimex reclame.

—> Hué, nacht trein 12 uur

Hué, eindelijk mooi weer en inmiddels in het midden van Vietnam. Deze grotere stad staat bekend om het keizerlijk paleis (verboden stad) wat midden in de stad is gebouwd. Er is weinig van over nadat de Franse, Amerikanen en de burgeroorlog hier hun slag hebben geslagen. Toch zijn de gebouwen die overgebleven zijn of gerestaureerd zeker de moeite waard.

Ook nog een dag rond getourd op de scooter en verschillende tombes van keizers bezocht, we blijven ons verbazen over de enorme bouwwerken die ze hier neer zetten.
Op de route ook nog een verlaten waterpark bezocht... creepy maar heel tof.
Erg zonde dat dit nooit is afgebouwd.

—> Hoi An, met easy rider 7 uur

Hoi an, de stad van de mode :D
Met een easy rider deze kant op gegaan lekker bij iemand achterop de motor over een van de mooiste routes van Vietnam, wat een heerlijke dag.

Shoppen shoppen en nog eens shoppen.
Wat een fantastische stad. Tassen, schoenen, kleding, en dat alles kan speciaal voor jou gemaakt worden.

Joost: 2 pakken, 2 paar schoenen
Roos: 1 pak, 2 jumpsuits, 1 paar schoenen

Lekker op het fietsje van pas afspraak naar pas afspraak. 4 dagen later alles helemaal perfect en moesten we geloven aan een extra koffertje.... ooops

—> Phu Quoc, 4 uur vliegen.

Een paradijselijk eiland helemaal in het zuiden onder Vietnam. Lekker een paar dagen relaxen aan het strand en even aan onze kleur werken. (Verbrand dus...) ook met de langste kabelbaan ter wereld over zee naar het naast gelegen Pineapple island geweest. Prachtig uitzicht vanuit de gondel maar wat een commerciële bende.

—> Mekong Delta, 4 uur met boot en bus

De Mekong delta, een enorm water stelsel wat helemaal vanuit China via Laos, Thailand en Cambodja komt. Een leuke boot tocht gedaan en uitgebreid de floating market bezocht op de rivier.
Ook nog een snelle stop bij de noodle fabriek om dit proces te zien en lekker te ontbijten :)

—> Ho Chi Min city, 4 uur met bus

Last stop Ho Chi Minh city, een van de grootste steden van Vietnam. En absoluut niet de leukste... een beetje onze dagen uitzitten maar de rooftop swimmingpool maakt een heleboel goed. Ook erg bijzonder geslapen in onze eigen capsule... check de foto’s ;)

Conclusie: Vietnam is niet helemaal ons land. De mensen zijn een stuk minder vriendelijk als voorgaande landen die we hebben bezocht en we hadden gewoon niet echt een klik met alles... Haha. Snel door dus naar ons volgende avontuur.

Madagascar here we come

Hugs and kisses Siblings on the go

1. Ineke de Zwaan.:
    21 april 2019
    Leuk om te lezen en prachtige foto’s!😘
  2. Aletta:
    Heerlijk verhaal
  3. Claire:
    21 april 2019
    Gaaf zeg! En dat waterpark ook, creepy!
  4. Nienke:
    21 april 2019
    👍goed gedaan siblings. 👏👏 mooie foto’s.
    See you soon😄